طبیب دوار

جمع دانشجویان علوم پزشکی مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران

جمع دانشجویان علوم پزشکی مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران


اردوی علمی - زیارتی مشهد (بیستم تا بیست و سوم بهمن ماه)
طبیب دوار
طبقه بندی سوره ها

گزارش سوره مبارکه طارق - طبیب دوار شنبه

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ

در ادامه بعد از بیان دو قسم به آسمان و زمین، فصل بودن قرآن (عمق و نفوذ و ثبت) را بیان می کند و نشان می دهد که غایت آن فصل است و حق را به صورت آشکار و فصل بیان می کند و هیچ گونه هزلی درآن وجود ندارد. و هر زمان که به این موضوع پی ببریم و بخواهیم به سوی او باز گردیم به دنبال نقطه ی رجوع و طارق می گردیم و با اعتقاد دیگری به آسمان و زمین نظر خواهیم کرد.

در مورد کید کافران نیز می توان گفت که آنها تلاش می کنند که غایت قرآن را از فصل بودن به هزل بودن تغییر دهند و به سیستم ضربه ( عمق و نفوذ) بزنند. در صورتی که کید آنها همان کید خداوند است تا آنها را دچار خود بزرگ بینی کند.

جمع بندی:

ویژگی های نظیر نفوذ و شدت و ... در ستاره وجود دارد که اگر در معرض این ویژگی ها باشیم، در مسیر حفظ  قرار خواهیم گرفت. همچنین برای قرار گرفتن در مسیر حافظان نیز باید در نفس خود واعظی داشته باشیم که این سیستم وعظ زمانی راه می افتد که به مسیر خلقتمان نظر کنیم و به این فهم برسیم که خالقی وجود دارد که یک سلول را تبدیل به یک انسان نموده است و در پس آن یک تدبیر ربوبی وجود دارد. در این لحظه است که در مسیر رب قرار خواهیم گرفت. زمانی به این فهم رسیدیم که این رب است که ما را از نقص به سوی کمال سوق می دهد زمانی است که حرف او از دیگران فصل داده می شود و در اینجاست که به فهم درستی از طارق رسیده ایم.

قرار نگرفتن ما در این مسیر نشان دهنده ی این موضوع است که یک سپری بین ما و خداوند وجود دارد که مانع پذیرش ما می شود (یکی از مهمترین این سپرها تکبر است)؛ پس باید دری به سوی آسمان بگشاییم و به طارق و نجم الثاقب چشم بدوزیم تا شکوفایی در ما رخ دهد و بتوانیم رشد کنیم و تمایز بین حرف خود و خداوند را درک کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۴
طبیب دوار

نظرات  (۱)

I believe that the term is certainly overused and miss leading in marketing. It is my understanding that we are to be followers of Christ. The apostolic church didn’t call themselves Christians. That was a name that others called them when they saw how they behaved and followed Ch7r1tRsi;s teachings. Maybe we have a lesson to learn there? Let’s walk the walk and let others call us Christian based on what they observe from our behavior and how we treat others.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی