طبیب دوار

جمع دانشجویان علوم پزشکی مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران

جمع دانشجویان علوم پزشکی مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران


اردوی علمی - زیارتی مشهد (بیستم تا بیست و سوم بهمن ماه)
طبیب دوار
طبقه بندی سوره ها

جهت اطلاع

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۲۰ ب.ظ

یا حمید بحق محمد...

سلام...

جهت اطلاع دوستان شنبه ، یکشنبه ، دوشنبه :

ان شاءالله از این به بعد ، تکالیف  هر کلاس ، در وبلاگ اختصاصی هر گردان قرار داده خواهد شد.

لطفا جهت جا نماندن از سیر تکالیف ، وبلاگ های خود را چک بفرمایید لبخند

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۸
طبیب دوار

نظرات  (۱)

۲۹ آذر ۹۳ ، ۰۰:۱۶ یا سریع الرضا
بررسی موضوع انسان در سور مبارکه ی انسان،طارق و فجر:
در سوره مبارکه طارق:
به خلقت انسان شده است خلقت از ماده ای بی ارزش در عین اینکه این خلقت دارای فصل است .انسان باید با نظر در این موضوع فصل فصل خلقت خویش را برا اساس قول فصل تنظیم کند.از این راه است که فرد می تواند به بیان تفضیل دست پیدا کند در این صورت انسانی که از بی ارزشترین چیز خلق شده میتواند به مرتبه ای برسد که خود قدرت فصل دهندگی پیدا کند.
در سوره مبارکه انسان:
در این سوره نیز به خلقت از نطفه ای بی ارزش اشاره شده است چیزی که قابل ذکر نبوده است. این چنین انسانی می تواند با بهرمندی از ذکر سبیل شاکر بودن را بر گزیند چنین انسانی با با ترس از قیامت اطعام،وفای به نذر را فقط لوجه ا...انجام می دهد در نهایت به مرتبه ای می رسد که خدا خود وصف او می شود.وصف انسانی که لم یکن مذکور بوده است.
در سوره مبارکه فجر:
انسان در این سوره بهرمندی از ذکر با مستقل ندیدن خود در کارها و داشتن دید توحیدی، داشتن صفات اکرام و اطعام و نداشتن حب دنیا بیان شده که می تواند به مرتبه مطمئن دست یابد.
با توجه به بیانات مختصر در فوق :اشاره شده که در هر سوره بهرمندی انسان از ذکر به چه صورت است و نتیجه آن برای انسانی که خلقتی کم ارزش داشته چه خواهد بود.
بر اساس س.م. انسان اکرام و اطعام در صورتی باعث دست یابی به نفس مطمئنه می شود که لوجه ا... انجام شوند.همچنین انسان در صورتی به قدرت تفصیل دست می یابد که همواره بهترین سبیل را انتخاب کند و....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی